Resepti: Proteiinipuuro lämpimänä tai tuorepuurona

Nyt kun oikein innostuimme proteiinipuuroista, niitä löytyykin vaikka millä mitalla! Tässä uusi ehdotus protskupuuroksi, tuoreena tai keitettynä. 

Kokeile rohkeasti erilaisia hiutaleita. Tattari ja gluteeniton kaura toimivat gluteenittomassa ruokavaliossa. Jos gluteeni sopii sinulle, ruis ja neljän viljan hiutaleet voivat olla nappivalinta! 

Reseptit: 

Lämmin puuro:

  • Puurohiutaleita (kaura, tattari, ruis, neljän viljan)
  • Kauramaitoa - kaikki maidot (kasvipohjaiset ja lehmänmaito) toki käyvät, mutta kauramaidosta tulee aivan ihanan pehmeä maku. 

Keitä puuro ohjeen mukaan. Pakkauksessa on aina ohje ja brändeittäin ohjeet vaihtelevat. Noudat ohjeita. Pikahiutaleet valmistuvat nopeammin, joten huomioi se, jos sinulla on kiire saada puuro valmiiksi. 

Lisää marjoja esim. mustikoita tai mansikoita. Jos käytät pakastemarjoja, ne jäähydyttävät puuron kivasti. 

Lisää hiukan jäähtyneeseen puuroon Nutri Works Iso WorX proteiinijauhe oman makusi mukaan. Vanilja toimii näissä erityisen hyvin, varsinkin, jos käytät marjoja. Jos et halua mitään makua, valitse Nutri Works maustamaton protsku. 

Tuunaa: 

Lisää 1-2 tl siemeniä esim. chiasiemeniä tai auringonkukansiemeniä puuroon. Myös kuivatut marjat ja hedelmät tuovat uutta suutuntumaa ja makua puuroon esim. mulperimarjat ovat suorastaan herkku! Banaanilastut ovat nekin mahtavaa ruoskuteltavaa. Meillä lapset saa syömään puuroa juurikin banaanilastuja lisäämällä koko annoksen. Kun marjat lisää puuron pinnalle, rapsakka rakenne säilyy. 

Haluatko mieluummin tuorepuuron?

Sekoita kaikki aineet keskenään ja laita puuro yöksi jääkaappiin keittämättä puuroa lainkaan. Käytä tuorepuurossa chiasiemeniä noin ruokalusikallinen, niin saat rakennetta puuroon. Voit myös vaihtaa nesteen kokonaan tai osittain jugurtiksi ja/tai turkkilaiseksi jugurtiksi (maustamaton jugurtti toimii hyvin) tai vaikkapa maustamattomaksi soijajugurtiksi ja soijarahkaksi, joista soijarahka on oma suosikkini. 

Näillä puuroresepteillä jaksaa varmasti lähteä päivän rientoihin. Kokeile itse!