Vaihdot ja palautukset
1. Peruuttamisoikeus
Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tekemänsä tilaus kokonaan tai osittain 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilman erityistä syytä (kuluttajansuojalaki 6:14).
Peruuttamisaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun asiakas tai hänen valtuuttamansa kolmas osapuoli on vastaanottanut viimeisen tilauksen tuotteen tai tavaraerän.
2. Peruuttamisoikeuden käyttäminen
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan tulee ilmoittaa meille päätöksestään peruuttaa tilaus selkeästi sähköpostitse osoitteeseen: info@aminoporssi.fi
Voit käyttää seuraavaa mallia: Ilmoitan, että haluan peruuttaa tekemäni sopimuksen koskien seuraavaa tilausta: [tuotteen nimi, tilauspäivä ja tilausnumero]
- Nimi: [nimi]
- Osoite: [osoite]
- Päiväys: [päivämäärä]
- Tilausnumero
3. Tuotteiden palautus
Palautettavat tuotteet tulee lähettää takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Tuotteiden tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessa, käyttämättöminä ja myyntikelpoisina.
Palautusosoite: Nutrimarket Oy - Aminopörssi Ruosilantie 14, 00390 Helsinki
Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista toimituskuluista, ellei kyseessä ole virheellinen tai väärä tuote. Tällöin palautus on maksuton.
4. Maksujen palautus
Palautamme kaikki asiakkaalta saamamme maksut, mukaan lukien mahdolliset toimituskulut (siltä osin kuin koko tilaus palautetaan), viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautetun tuotteen.
Hyvitys maksetaan samalla maksutavalla, jota asiakas käytti alkuperäisessä tilauksessa. Hyvityksestä ei aiheudu asiakkaalle lisäkuluja.
5. Osittainen ja kokonainen palautus
Osittainen palautus
- Jos asiakas palauttaa vain osan tilaamistaan tuotteista toimituskuluja ei hyvitetä osapalautuksen yhteydessä.
- Jos asiakas palauttaa osan tuotteista ja tilauksen arvo laskee alle 89 € ilmaisen toimitusrajan, Aminopörssi vähentää toimituskulut hyvityksestä.
Koko tilauksen palautus
- Jos koko tilaus palautetaan, palautamme tuotteiden hinnan sekä edullisimman perustoimitustavan mukaiset toimituskulut.
- Jos asiakas on valinnut muun kuin edullisimman toimitustavan, hyvitetään ainoastaan edullisimman toimitustavan kulut.
6. Noutamatta jätetty lähetys
Noutamatta jätetty paketti ei ole sama asia kuin tilauksen peruutus. Jos asiakas jättää tilatun paketin noutamatta ilman, että hän tekee erillistä peruuttamisilmoitusta, tilausta ei katsota peruutetuksi kuluttajansuojalain tarkoittamalla tavalla.
Tällöin Aminopörssi perii asiakkaalta:
- todelliset toimitus- ja palautuskustannukset (lähetys + palautus), sekä
käsittelymaksun (10€) joka kattaa lähetyksen käsittelyyn ja varastointiin liittyvät kulut. - Jos asiakas haluaa paketin lähetettävän uudelleen, hän vastaa uudelleenlähetyksen toimituskuluista.
7. Poikkeukset peruuttamisoikeuteen
Peruuttamisoikeus ei koske seuraavia tuotteita:
- Tuotteet, jotka on valmistettu tai muokattu asiakkaan toiveiden mukaisesti (räätälöidyt tuotteet)
- Hygieniasyistä sinetöidyt tuotteet, joiden sinetti on rikottu (esim. kosmetiikka, ravintolisät, elintarvikkeet, alusvaatteet)
- Digitaaliset sisällöt, joiden toimittaminen on aloitettu asiakkaan nimenomaisella suostumuksella ennen peruuttamisajan päättymistä
8. Virheelliset tai vahingoittuneet tuotteet
Jos toimitettu tuote on viallinen, vahingoittunut tai väärä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian.
Korvaamme virheellisen tuotteen tai palautamme maksun, kun palautus on käsitelty.
Asiakaspalvelu: info@aminoporssi.fi
9. Yhteenveto kustannuksista ja hyvityksistä
Tilanne: Koko tilaus palautetaan
- Aminopörssi hyvittää: koko tilauksen + perustoimituskulut
- Asiakas maksaa palautuskulut (ellei toimituksessa ole virhe).
Tilanne: Osa tuotteista palautetaan
- Aminopörssi hyvittää: Palautettujen tuotteiden hinta.
- Asiakas maksaa palautuskulut + toimituskulut
-
Huom! Jos asiakas palauttaa osan tuotteista ja tilauksen arvo laskee alle ilmaisen toimituksen rajan (89€), Aminopörssi vähentää toimituskulut hyvityksestä.
Tilanne: Virheellinen tuote
- Aminopörssi hyvittää: Koko summa + palautuskulut.
- Asiakas maksaa: Ei mitään
Tilanne: Noutamatta jätetty lähetys
- Aminopörssi hyvittää: Maksettujen tuotteiden hinta palautetaan asiakkaalle.
- Asiakas maksaa: Toimituskulut 4,90 € ja palautuskulut 4,90€ + käsittelymaksun 10€
10. Yhteystiedot
Aminopörssi
Y-tunnus: 2268578-4
Sähköposti:info@aminoporssi.fi
Kuluttajalla on 14 päivän peruutusoikeus etämyynnissä (kuluttajansuojalaki), myös isoihin ja painaviin tuotteisiin kuten esim. boulderpatja, nostotangot, levypainot, nyrkkeilysäkit. Isojen ja painavien tuotteiden palautus voi olla kallista, ja kuluttaja vastaa kustannuksista, ellei tuote ole viallinen tai virheellinen.
Näin palautat tai vaihdat tuotteen:
Vaihto: Tuotteen voi vaihtaa samaan tuotteeseen toiseen kokoon (varastotilanteen mukaan) kerran veloituksetta, jos olet tilannut tuotteesta väärän koon. Lähetämme toivomasi koon tilalle, kun väärä koko palautuu meille.
Veloitukseton vaihto edellyttää, että tilauksen loppusumma Matkahuoltoa käyttäessä ei laske alle ilmaisen toimituksen rajan (89€).
Virheellinen tuote: Jos tuotteessa on vika, olemme yhteydessä tuotteen valmistajaan yhteydenottosi jälkeen, jotta asia selviää parhaalla mahdollisella tavalla. Huom! Kun tuote on viallinen, lähetä meille kuva ja selitys virheestä sähköpostilla. Liitä mukaan mukaan tieto tilauksestasi tilausnumeroineen.
Väärä tuote: Jos olet saanut väärän tuotteen, ole meihin yhteydessä. Kun tuote palautuu meille, saat oikean tuotteen tilalle.
Pakkaa tuotteet huolellisesti niiden alkuperäiseen myyntipakkaukseen, ja liitä mukaan nämä tiedot: nimi, osoite, tilausnumero, puhelinnumero, palautuksen syy ja kerro onko kyseessä palautus vai vaihto. Mikäli kyseessä on tuotteen vaihto, kerro mihin tuotteeseen/kokoon haluat vaihtaa tuotteen.
Palautukset voi hoitaa myös myymälässä ja samat tiedot tarvitaan myös myymäläpalautuksissa.
Huom! Kun vastaanotat tilauksen, tarkista, että lähetys sisältää mukana olevan kuitin mainitsemat tuotteet ja kappalemäärät. Ota tuotteet käyttöön vasta, kun olet tarkastanut tilauksen. Jos lähetyksessä on vääriä tai ylimääräisiä tuotteita, älä avaa tai käytä niitä vaan ilmoita meille asiasta heti. Emme hyvitä palautuskelvottomien avattujen tai käytettyjen tuotteiden hintaa.
Postin tilaukset: Palauta Helposti-koodilla mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin.
- Mene osoitteeseen: posti.fi/palautapaketti
- Syötä pakettisi lähetystunnus (JJFI -alkuinen) sille varattuun kenttään ja sivusto antaa sinulle yksilöllisen Helposti-koodin.
- Kirjoita Helposti-koodisi paketin päälle, ja vie palautus valitsemaasi postiin tai automaattiin.
- Säilytä palautuskuitti/Helposti-koodi
Vaihtoehtoisesti voit tehdä palautuksen myös suoraan postiin käyttäen asiakaspalautustunnusta: 625851. Palautuksessa täytyy olla mukana seurantatunnus.
Matkahuollon tilaukset:
Palautus Matkahuollon toimipisteeseen.
Kirjoita pakettiin Aminopörssin palautustunnus 9554719 ja vie se mihin tahansa Matkahuollon noutopisteeseen. Palautustunnuksella voit palauttaa lähetyksen kaikista muista Matkahuollon palvelupisteistä, paitsi automaateista.
Palautus Matkahuollon automaattiin.
Rekisteröidy Matkahuollon asiakkaaksi joko Matkahuollon verkkosivuilla tai lataa Matkahuollon appi puhelimeen, jonka kautta pääset rekisteröitymään. Saat aktivointikoodin ja voit palauttaa Matkahuollon paketin Matkahuollon automaattiin.
Jos et halua rekisteröityä Matkahuollon asiakkaaksi, käytä Aminopörssistä saatua palautustunnusta verkkopalvelussa. Valitse paketti Saapuvat paketit -listalta, jonka jälkeen Palauta-nappi tulee näkyviin. Syötä Aminopörssin palautustunnus. Valitse paketti Saapuvat paketit -listalta, jonka jälkeen Palauta-nappi tulee näkyviin ja voit aktivoida palautuksen.
Saat aktivointikoodin, jolla voit jättää palautuksen mihin tahansa Matkahuollon automaattiin.
Pakettiautomaatista palautus onnistuu näin:
1. Kirjoita paketin päälle aktivointikoodi, lähettäjän nimi, osoite ja matkapuhelinnumero ja vastaanottajan nimi ja osoite.
2. Valitse pakettiautomaatin näytöltä Lähetä.
3. Skannaa palautusosoitekortissa oleva viivakoodi tai syötä aktivointikoodi näytön ohjeiden mukaan. Valitse Hyväksy.
4. Valitse näytöltä paketille sopivan kokoinen lokero (S–XL). Valitsemasi lokeron ovi avautuu automaattisesti.
5. Jätä paketti lokeroon ja sulje lokeron ovi.
Huomioithan ennen palautusta myös seuraavat asiat:
- Palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomia, virheettömiä ja myyntikuntoisia.
- Palautettavan tuotteen täytyy olla 100% myyntikuntoinen: siisti, käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa. Vaatteissa ja varusteissa tulee olla kaikki laput paikallaan. Tuotteessa ei saa olla karvoja tai tahroja (kuten meikkitahroja) tai mitään hajuja (esim. tupakan tai ruoan hajua). Lisäravinteissa ja elintarvikkeissa pitää olla sinetit paikallaan ja tuotteen tulee olla täysin käyttämätön.
- Huom. Jos kaikki mainitut kriteerit eivät täyty, tuote lähetetään takaisin ostajalle ja ostajalta veloitetaan toimituskulut. Tämä koskee myös tilanteita, joissa osa palautettavista tuotteista täyttää palautuskriteerit ja osa ei.
- Vaihto- tai palautusoikeus ei koske alusvaatteita, uima-asuja, shakereitä ja juomapulloja ja avattuja pakkauksia esim. lisäravinteita ja elintarvikkeita.
- 14 vuorokauden peruuttamisaika koskee myös digitaalisia palveluita (sähköpostitse toimitettavat harjoitusohjelmat). Peruuttamisoikeus kuitenkin päättyy, kun harjoitusohjelma on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, jolloin asiakas voi aloittaa harjoitusohjelman käytön.
