Kesäiset vohvelit, gluteeniton & maidoton

Voi niitä lapsuuden hyviä kesäisiä muistoja, missä paistettiin juuri kauppaan tulleilla vohveliraudoilla vohveleita, ja syötiin ulkona mansikkahillon ja kermavaahdon kanssa.... 

Näiden muistojen siivittämänä ostin vohveliraudan. Vohvelit olivat juuri niin hyviä kuin muistin. 

Kesäiset vohvelit sopivat gluteenittomaan ja maidottomaan ruokavalioon. Ne maistuvat koko perhelleelle.  

Kesäiset Vohvelit, raaka-aineet:

  • 3 (luomu) kananmunaa
  • 4 dl kasvimaitoa esim. gluteenitonta kauramaitoa 
  • 1 dl hiilihapotettua vettä tai vichyä
  • 2 dl mantelijauhoja
  • 2 dl gluteenittomia kaurajauhoja
  • Paistamiseen kookosöljyä 

Täytteeksi esim. 

Ohje: Riko kananmunat kulhoon ja vatkaa ne kevyesti. Lisää muut aineet koko ajan sekoittaen, jauhoja ja nestettä vuorotellen. 

Kuumenna vohvelirauta kuumaksi. Paista vohvelit kookosöljyn avulla rapeiksi. Itse pidän rapsakoista vohveleista, joten käytin kuuminta asetusta.

Ohje: Riko kananmunat kulhoon ja vatkaa ne kevyesti. Lisää muut aineet koko ajan sekoittaen, jauhoja ja nestettä vuorotellen.
 
Kuumenna vohvelirauta kuumaksi. Paista vohvelit kookosöljyn avulla rapeiksi. Itse pidän rapsakoista vohveleista, joten käytin kuuminta asetusta. Lisää kookosöljyä vohvelirautaan ja sekoita taikinaa aina ennen uuden vohvelin paistoa.
 
Nauti esim. Foodin Herkutellan tai *Herkutella sokerittoman ja kuohkeaksi vaahdoksi vaahdotetun kauravaahdon kanssa.

ps. Tiesitkö, että tavallisen, superfoodeja pursuilevan & superhyperherkullisen raakasuklaa-hasselpähkinälevitteen Herkutellan vaihtoehtona toimii Herkutella Sokeroimaton, joka on valmistettu täysin ilman lisättyä sokeria. Makeutusaineena sokeroimattomassa versiossa toimii ertytrioli.