Resepti: Viljaton Vegepasta

Kesällä maistuvat raikkaat ruoat. Parasta on, jos ruoka tulee pöytää nopeasti, eikä keittiössä tarvitse huhkia loputtomasti.

Viljaton vegepasta toimii loistavana lounaana ja on todellista pikaruokaa siinä mielessä, että valmistuu todella nopeasti. 

Rakastuin itse näihin kuitupitoisiin Makrobioksen pastoihin.

Vaihtoehtona on vihreä linssifusilli, kikhernefusilli ja tattarifusilli. Kaikki Makrobioksen fusillipastat ovat gluteenittomia. 

Pastat ovat kuitu- ja proteiinipitoisia herkkuja, jotka maistuvat myös lapsille. En osaa päättää kumpi on suosikkini: kikherne vai linssi. Linssi on kuitenkin vihreä, joten tässä pastassa päädyin siihen. Yhtä lailla tähän toimisi muut Makrobioksen fusillipastat. 

Huom! Keittämisen jälkeen vihreiden linssifusillien väri ei ole kovin vihreä, kuten ei toki vihreiden linssienkään, vaikka vihreiksi niitä kutsutaan. Tuote kun ei sisällä mitään muuta kuin 100 % luomulaatuista linssijauhoa. Maku on kuitenkin mitä mainioin! Ainesosalistassa komeilee todellakin: vihreä linssijauho 100%, ei muita aineita. Proteiinia tässä herkussa on 24 g/100 g:lla. 

Ohje: Viljaton Vegepasta

  • Keitä Vihreä Linssifusilli ohjeen mukaan. 4 min kiehuvassa vedessä on todellakin riittävä aika.
  • Huutele pasta siivilässä nopsaan, jotta vaahto poistuu. 
  • Paahda pinjansiemenet kevyesti pannulla ja ota ne syrjään.
  • Asettele lautaselle pastat, vähän vihreää salaatti ja vegaanista fetaa. (Jos et noudata vegaanista ruokavaliota, tavallinen feta sopii, jos maitotuotteet sinulle sopivat). Päälle pinjansiemeniä. 
  • Halutessasi lorauta päälle oliiviöljyä tai lempparisalaatinkastikettasi. 

Hyvää ruokahalua!